Saturday 4 May 2013

Jangan takut ubah kerajaan, waspada penipuan SPR – Anwar

KUALA LUMPUR 4 MEI: Rakyat tidak perlu takut dengan peralihan kuasa kerana proses itu bukan sahaja bersejarah, bahkan berlangsung aman lantaran dikendalikan oleh Majlis Penasihat Keselamatan Pakatan Rakyat (MPKPR) yang dipimpin bekas jeneral dan polis, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, rakyat harus mengambil peluang dalam tempoh kurang 24 jam untuk mengubah politik Malaysia menjadi lebih baik berdasarkan sambutan ratusan ribu rakyat pelbagai kaum yang hadir ke program Pakatan termasuk di negeri yang pernah menjadi kubu kuat Umno BN.

Keyakinan sebuah kerajaan akan dibentuk selepas PRU ini digunakan Ketua Umum KEADILAN itu untuk mengemukakan beberapa tindakan utama Pelan Pakatan Rakyat sebagai usaha untuk memenuhi manifesto dalam tempoh beberapa bulan selepas memerintah.

“Seperti selalu saya tegaskan, fokus pelan hala tuju ini mesti pro-rakyat dan terdiri daripada langkah yang mempunyai kedua-dua kesan segera dan manfaat untuk jangka masa panjang.
“Tidak seperti BN,  Pakatan mempunyai keberanian untuk membuat pembaharuan yang membawa kembali kebangkitan, kemerdekaan dan demokrasi tulen kepada Malaysia,” katanya pada kenyataan media hari ini.

Beliau berterima kasih kepada rakyat dan penyokong atas kepercayaan, keberanian dan visi yang dipamer dalam membentuk perubahan kepada Malaysia.
“Pilihan raya ini menandakan ketegasan menakjubkan, aman dan revolusi demokratik yang akan membawa Malaysia ke era baru.

“Mari kita pergi keluar mengundi dalam kekuatan pada hari Ahad. Menggalakkan semua kawan-kawan, saudara-mara dan jiran-jiran untuk membuang undi mereka,” katanya.
Di samping itu, beliau turut memberi amaran kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan kerajaan sementara supaya tidak melakukan sebarang penipuan.

“Rakyat tidak akan bertolak ansur dengan sebarang penipuan. Kami akan berwaspada dengan semua aktiviti mencurigakan untuk memastikan hanya rakyat Malaysia berhak menentukan nasib negara kita. Rakyat perlu menggunakan hak yang ada kerana ini negara kita, sebuah tanah yang dijanjikan,” kata Anwar. - Keadilandaily

SPR juga diingatkan yang hidup ini ibarat roda. Ingat di bawah semasa sedang di atas.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Free Web Hosting